onsdag den 24. oktober 2012

Den kommende tid

byder på lidt af hvert!

Billedet er fra gemmerne, og hvis du synes jeg ser lidt skeptisk ud
er det nok fordi jeg allerede GODT VED at jeg ofte tænker for mange tanker i mit hoved....

Noget, som efterhånden er ren rutine;
nemlig en MR-scanning imorgen
(fingers crossed for at den viser det ønskede så medicindosis kan trappes ned!)

Søndag aften starter fasten til mandagens omgang....:
I fredags var jeg til undersøgelse på Esbjerg Sygehus for at få tjekket min hals og de mandler,
der ellers blev fjernet tilbage i 2008.
For nogle måneder siden opdagede jeg at jeg havde fået en knude/bule i venstre side af halsen,
og når jeg synker kan jeg kun mærke det i højre side.
Efter en tur hos egen læge og derefter øre-næse-hals læge blev jeg henvist til sygehuset.
I fredags kunne de så konstatere at det formodentlig er en rest af de fjernede mandler,
som er vokset og derfor nu virker som en knude/bule i halsen.
Derfra gik det stærkt og jeg blev tilbudt en tid allerede d. 21. oktober,
men det kunne jeg ikke helt følge med til oveni i mit hoved....
Familielivet skal jo også kunne hænge sammen.
Det blev istedet til d. 29. Oktober, altså på mandag.
Det kræver mindst 1 døgns indlæggelse, og der skal det så vurderes om jeg kan sendes hjem
og gå en sygemelding på flydende og kold kost i møde.
En sygemelding, der må forventes at tage min. 14 dage, da halsen skal have ro og hvile til at hele 
og kroppen skal imens holdes i ro og fuldstændig fra fysisk aktivitet.
HURRA! -det skal nok blive "sjovt" eller noget....

På trods af min taknemmelighed over, at der i dagens Danmark findes behandlinger
overfor diverse sygdomme og skavanker så tænker jeg -i mit spekulerende og tankefyldte hoved-
at det ville være meget rart om jeg i "mit næste liv" eller bare snart (!)
kunne få lov til at slippe for al den sygehusrenderi.
Specielt for min lille families skyld

Men denne omgang vælger jeg dog alligevel at tage i stiv arm med tankerne gemt godt væk,
måske ikke uden tårer,
men dog alligevel med oprejst pande!

16 kommentarer:

  1. God bedring til dig. Jeg håber alt går godt for dig. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg er nu hjemvendt i levende live ;-)

      Slet
  2. 1. Du ser knaldhamrende godt ud på billedet.
    2. Krydser alt hvad krydses kan.
    3. Sender positive tanker i din/Jeres retning.
    4. Der kommer gode stunder til dig, det kan ikke passe andet. Du er så dejligt et menneske, så selvfølgelig vender vinden.
    5. Knus fra mig til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Kirsten for alle de mange søde ord, de er gået lige i hjertet mit ;-)
      Jeg er netop idag vendt hjem, hurra for knust is og painkillers!
      Kram Louise

      Slet
  3. Sikke en fin collage...alvor og glimt i øjet ( kan glimtet mon kaldes håb?) Alt det bedste til dig. Kom egentlig forbi din blog, fordi jeg mindedes, at du ledte efter en Briotavle. Har netop set entil salg på Trendsales - jeg søgte på ordet retro, og vips, så var den der ;)
    Men hver ting til sin tid...og som sagt gode tanker til dig-hilsen Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene!
      Mange tak for de søde ord og for tippet, den må jeg lige ind og lure efter (hvis den da stadig er der) - du skal ihvertfald have tak, det er så dejligt når man får respons på det man søger :-)
      Kærligst, Louise

      Slet
  4. Hvor er du dog smuk...
    Og jeg forstår godt at du tænker og tænker. Det ville jeg også gøre.
    Jeg krydser fingre for dig.
    Håber at scanningen viser det ønskede resultat!
    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj - jeg bliver da helt rød i kinderne ;-)
      -og tak for de krydsede fingre - jeg afventer stadig svar på scanningen, men håber at høre noget snarest og indtil da venter jeg i pænding med krydsede fingre :-)
      Kærligst, Louise

      Slet
  5. Øv for følelsesløs hals og sygehus og alt det der, men HURRA for lov til at at spise IS i store uanede mængder i 14 dage!! Med lægens velsignelse.

    Sender dig en varm tanke og et virtuelt kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, øv bøv - netop nu sidder jeg med av i halsen og godt dopet af smertestillende... allerede nu er jeg blevet træt af is så tror nok det bliver nogle lange 14 dage.... :-s

      Tak for tanken og krammet, søde Lotte :-)

      Slet
  6. Hvor er du smuk på billedet. Jeg krydser mine fingre for at det går godt for dig, mens jeg venter på at min datter på 5 år skal i fuld narkose for 4. gang i sit liv på samme dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak C, hvor er du sød ;-)
      Puha, 5 år og så for 4.gang - sender dig en stor og kærlig tanke og håber af hele mit hjerte, at din lille prinsesse har klaret sig godt igennem den hårde omgang.... Lille pus altså!

      Slet
  7. Hej Louise og rigtig god bedring til dig. Håber det var en fin MR scanning du gik igennem idag. Sender dig i hvert fald en varm tanke. Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla!
      Tusind tak - jeg afventer stadig svar på scanningen, så fingrene er stadig krydsede ;-)
      Jeg er netop idag hjemvendt ovenpå operationen og priser mig lykkelig for at have et stort lager af smertestillende og knust is - hurra!
      Knus Louise

      Slet
  8. Stakkels Søde dig!
    Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der skal sendes mere din vej nu:-(
    Foran må vente sundhed og lykke!!
    Held & Lykke i morgen ven-håber alt går vel!
    Stort knus og varme tanker <3

    SvarSlet
  9. Tak for de søde ord, søde M - ja der må vente en masse godt forude, det vælger jeg ihvertfald at tro på ;-)
    Knus til dig

    SvarSlet

Tak fordi du besøger min blog!
Du er velkommen til at skrive en hilsen så jeg kan se at du har været forbi :-)

Blog-arkiv

Tidligere indlæg - de mest læste