lørdag den 17. november 2012

Tankernes dag

Dagen idag har været fyldt med tanker...

Tillykke med fødseldagen, Far!
Jeg sender flyvemys mod himlen og håber du ved, hvor savnet du er.

Vi har været en tur på kirkegården med blomster, og Bastian havde lavet en fin tegning til "Må'far".
Min søn skal vokse op med en viden om, hvem hans Morfar var
- og selvom Bastian kun kender sin Morfar fra billeder så ved han,
hvordan han så ud og han ved, at han bor oppe i himlen (sammen med alle flyvemaskinerne).
-og vel havde det da været at foretrække, at jeg ikke skulle tage ham med på kirkegården
for at sige tillykke til Morfar
- men nu er det engang sådan, at det desværre ikke kan være anderledes.

Forleden havde jeg en helt fantastisk drøm,
hvor i det -på mystisk vis- kunne lade sig gøre, at jeg chattede med min Far.
Hvordan drømmen er opstået aner jeg ikke, for jeg chatter ellers aldrig,
men i drømmen kunne jeg skrive med min Far (og han svarede tilbage!)
Hvordan jeg vidste, at det var ham kan jeg ikke svare på,
men mens vi skrev sammen kunne jeg høre hans stemme sige de ord, jeg læste.
Den drøm har jeg tænkt meget på idag, og hvor ville jeg ønske at det var virkelighed,
at man kunne chatte med himlen....

13 kommentarer:

  1. SMUKT INDLÆG!
    og vildt smukt det sidste billede...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja billeder er skønne taget i betragtning af efterårets mørke, og Bastian var meget betaget af de tændte lys og hjerterne på Må'fars sten;-)

      Slet
  2. Tanker til jer.
    Meget smuk drøm - nogle ting kan bare ikke forklares.
    Kh Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Louise!
      Du har ret, nogle ting kan ikke (og skal måske heller ikke) forklares..
      KH. Louise

      Slet
  3. Åh hvor hårdt for dig! Er dybt rørt over det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagen er svær, men alligevel en dejlig dag med plads til at lade tankerne flyde - minderne kan ingen tage fra mig ;-)
      KH. Louise

      Slet
  4. Mange tanker fra en rørt Ulla... Ikke mange dage til jeg skal mindes min mor. (snøft)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et stort kram til dig, Ulla - minderne gør ondt, men kan også frembringe smil om dejlige stunder. Minderne har vi aktid med os, og mærkedagene vil altid frembringe savnet - heldigvis har vi dem i hjertet!

      Slet
  5. Varme tanker til dig... og ja, selvfølgelig skal Bastian med på kirkegården og mindes sin morfar. Dejligt, at det er en naturlig ting for Jer...
    Smukke billeder...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kirsten <3
      For mig er det en naturlig ting, og det er den eneste måde Bastian kan ønske sin Morfar tillykke - han forstår det endnu ikke helt.. -men den dag han bliver stor nok så ved han, at det er ok at spørge mig. Til den tid ved han at Morfar bor i himlen og han ved at det er naturligt at tale om ham - sådan bevarer vi mindet om min Far og sådan vil Bastian -på bedste vis - lære sin Morfar at kende.

      Slet
  6. Dejligt og rørende indlæg Søde. Celinas oldefar (min elskede farfar) døde 7 uger før hun blev født. Hun taler dog jævnligt med ham og på trods af at hun aldrig har mødt ham kan hun genkende ham på gamle gamle billeder. Hun begyndte pludselig at snakke med og om ham og når hun siger noget er det uden tvivl oldefar hun beskriver. Jeg er så glad for at han kommer og ser til hende, så lærte han hende alligevel at kende. Hun ser noget vi andre ikke ser og hører noget vi andre ikke hører. Måske er din drøm en besked fra din far til dig om, at han ser dig og hører hvad du siger. Her i huset tror vi på det-de ting der er sket kan ikke forklares med andet og så har vi jo været hos Marion. Det kan stærkt anbefales!!
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du besøger min blog!
Du er velkommen til at skrive en hilsen så jeg kan se at du har været forbi :-)

Blog-arkiv

Tidligere indlæg - de mest læste