mandag den 28. januar 2013

Bastian 2 år!

 Idag er det 2 år siden mit liv blev beriget med jordens skønneste drengebarn. 
 En lille og helt igennem perfekt gut på 3440 g og 51 cm 
blev født ved kejsersnit kl. 8.58 d. 28. Januar 2011
-og selvom det lyder lidt klichéagtigt så begriber jeg ikke, at det allerede er 2 år siden!


Bastian er en stor dreng efterhånden og det lille væsen oser af personlighed.
Han er kærlig, opmærksom, omsorgsfuld, temperamentsfuld, humoristisk 
 og fuld af energi som kun en rigtig dreng nu kan være det ;-)
Dagen startede med morgensang, hvilket gjorde den lille fyr helt forlegen.
Derefter spurgte vi om han skulle have en af sine gaver, men svaret lød "nej tak".
Vi prøvede flere gange og jeg "lokkede" med at der var en traktor inde bag papiret
- lige lidt hjalp det, for Bastian blev blot ved med at sige "nej tak" og skubbe gaven væk.
Da Marco skulle afsted på arbejde prøvede vi igen, 
og "lokkede" denne gang med den store pakke.
Overraskende nok vakte den begejstring, og Bastian kastede sig over gaveudpakningen.
Da han havde fået hul på papiret lød det skuffet fra ham: 
"Hvor mi' traktor henne??"
Først da han havde åbnet gave nr. 2 (som indeholdt en traktor) 
kunne han glæde sig over den første gave som var en blå løbecykel.
Åh ja - børn er herlige :-)

Tillykke med dagen min store, smukke dreng.
Jeg er stolt af at være din Mama, og jeg elsker dig af heeele mit hjerte!

18 kommentarer:

  1. KÆMPE STORT TIILYYYKKKKKE med din skønne dreng. Nej det er som om tiden går 3 gange så stærkt, som inden man fik børn :)
    Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne :-) -ja, det er ikke til at fatte hvor tiden bliver af:-o Det gælder omj at nyde nuet ;-)
      KH. Louise

      Slet
  2. STORT tillykke med den lille store Bastian ;-)) ja, tiden løber afsted når der først kommer børn i familien...

    Skønne billeder...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten, ja det gælder om at kunne følge med ;-)

      Slet
  3. Hip hip herfra :)
    Lidt sjovt at vi har jævnaldrende drenge! Herlige gutter

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Libbie! -ja jævnaldrende drenge får da vist kun kaffen til at trænge sig enndu mere på, hva ;-D

      Slet
  4. Stort tillykke. Tænk at han allerede er 2 år. Det går alt for stærkt. Men virkelig et skønt år du går i møde. Selvstændigheds alderen! Vi er midt i den med Alma og hold nu op hun har arvet min stædighed! Så skønt at se en lille tøs på snart 3 med så mange meninger og robusthed. Glæd dig;)
    Tak for din kommentar. Jeg er altid med på en byttehandel.
    Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lykke - du kan tro at jeg allerede glæder mig, temperamentet og stædigheden har vi allerede hilst på op til flere gange - jøsses, hvor har han det fra?! ;-)
      Det lyder fantastisk med en byttehandel - du får en mail en af de kommende dage så :-)
      KH. Louise

      Slet
  5. Masser af tillykke med ham! Jeg blev helt rørt over dit indlæg - og det øverste billede er fuldstændig fantastisk.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde C - ja, tænk at han har været så lille.... det er næsten ikke til at fatte ;-)
      KH. Louise

      Slet
  6. Stort tillykke med Bastian... Vi fejrer Bodils 2 år til maj - det glæder jeg mig til... Håber I får en helt fantastisk dag...
    Elsker i øvrigt børn og deres "Nej tak". Hvis jeg fik en 10ér for hver gang Bodil siger det - og hun mener det oftest - selvom man i starten aldrig kunne vide;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eline :-)
      Åh ja, nej tak, ja tak og tusind tak er flittigt brugt herhjemme - ligesom be' om også allerede har printet sig fast i den lille bevidsthed - god opdragelse skader jo ikke ;-)
      KH. Louise

      Slet
  7. Stort tillykke med din skønne Basse. Ja, tiden er en underlig størrelse når først de små er kommet til verden. Lige pludselig er der gået 20 år (siger jeg jo fordi det er gåret op for ut. at min datter nu er voksen)Tillykke til jer med jeres dejlige dreng

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste - ak og ve, jeg tør slet ikke tænke 18 år frem i tiden... Tror du ikke man kan forbyde dem at flytte hjemmefra, få en kæreste og ja, måske bare i det hele taget blive voksne ;-D

      Slet
  8. Tillykke med ham. Hvor lyder han bare fantastisk. Elsker at læse om hans fantastiske udmeldinger. Kan godt forstå du er helt pjattet med ham;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malene - Hvor er det sødt skrevet af dig og ja, han er bare fantastisk ;-D
      KH. Louise

      Slet
  9. Tillykke til ham. Hyggeligt at læse om hans udvikling. God dag..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Lea - dejligt at du stadig nyder at læse med :-)
      KH. Louise

      Slet

Tak fordi du besøger min blog!
Du er velkommen til at skrive en hilsen så jeg kan se at du har været forbi :-)

Blog-arkiv

Tidligere indlæg - de mest læste